wait لطفا صبر کنید
24 آبان 1397 - 06 ربیع‌الاول 1440
NotCache List Paramters: 1&0&0!Model&55 Name List:الگوي جستجو تك جستجو پیشرفته
NotCache List Paramters: 12&141!model&85 Name List:الگوی لیستی داخلی- جلسات
صفحه اصلی » جلسات » اصول » امارات » سال 90-91
جلسه موضوع دانلود

97

-

يكشنبه

-

1391/01/20

اصول » امارات » حجیت مطلق مظنه » ادله قول به حجیت مطلق مظنه » دلیل چهارم: دلیل انسداد »  بررسی مقدمه چهارم: تمام کارهایی که جاهل می‌تواند انجام دهد یا واجب نیست یا جایز نیست

بررسي مقدمه چهارم: تمام كارهايي كه جاهل مي‌تواند انجام دهد يا واجب نيست يا جايز نيست، بررسي مقدمه پنجم: ترجيح موهومات و مشكوكات بر مظنونات، عقلا قبيح است

 

96

-

چهارشنبه

-

1391/01/16

اصول » امارات » حجیت مطلق مظنه » ادله قول به حجیت مطلق مظنه » دلیل چهارم: دلیل انسداد »  بررسی مقدمه چهارم: تمام کارهایی که جاهل می‌تواند انجام دهد یا واجب نیست یا جایز نیست

بررسي مقدمه چهارم: تمام كارهايي كه جاهل مي‌تواند انجام دهد يا واجب نيست يا جايز نيست

 

95

-

سه شنبه

-

1391/01/15

اصول » امارات » حجیت مطلق مظنه » ادله قول به حجیت مطلق مظنه » دلیل چهارم: دلیل انسداد »  بررسی مقدمه چهارم: تمام کارهایی که جاهل می‌تواند انجام دهد یا واجب نیست یا جایز نیست

بررسي مقدمه چهارم: تمام كارهايي كه جاهل مي‌تواند انجام دهد يا واجب نيست يا جايز نيست

 

94

-

دوشنبه

-

1391/01/14

اصول » امارات » حجیت مطلق مظنه » ادله قول به حجیت مطلق مظنه » دلیل چهارم: دلیل انسداد »  بررسی مقدمه چهارم: تمام کارهایی که جاهل می‌تواند انجام دهد یا واجب نیست یا جایز نیست

بررسي مقدمه چهارم: تمام كارهايي كه جاهل مي‌تواند انجام دهد يا واجب نيست يا جايز نيست

 

93

-

چهارشنبه

-

1390/12/24

اصول » امارات » حجیت مطلق مظنه » ادله قول به حجیت مطلق مظنه » دلیل چهارم: دلیل انسداد »  بررسی مقدمه چهارم: تمام کارهایی که جاهل می‌تواند انجام دهد یا واجب نیست یا جایز نیست

بررسي مقدمه چهارم: تمام كارهايي كه جاهل مي‌تواند انجام دهد يا واجب نيست يا جايز نيست

 

92

-

سه شنبه

-

1390/12/23

اصول » امارات » حجیت مطلق مظنه » ادله قول به حجیت مطلق مظنه » دلیل چهارم: دلیل انسداد »  بررسی مقدمه چهارم: تمام کارهایی که جاهل می‌تواند انجام دهد یا واجب نیست یا جایز نیست

بررسي مقدمه چهارم: تمام كارهايي كه جاهل مي‌تواند انجام دهد يا واجب نيست يا جايز نيست

 

91

-

شنبه

-

1390/12/22

اصول » امارات » حجیت مطلق مظنه » ادله قول به حجیت مطلق مظنه » دلیل چهارم: دلیل انسداد »  بررسی مقدمه چهارم: تمام کارهایی که جاهل می‌تواند انجام دهد یا واجب نیست یا جایز نیست

بررسي مقدمه چهارم: تمام كارهايي كه جاهل مي‌تواند انجام دهد يا واجب نيست يا جايز نيست

 

90

-

يكشنبه

-

1390/12/21

اصول » امارات » حجیت مطلق مظنه » ادله قول به حجیت مطلق مظنه » دلیل چهارم: دلیل انسداد »  بررسی مقدمه چهارم: تمام کارهایی که جاهل می‌تواند انجام دهد یا واجب نیست یا جایز نیست

بررسي مقدمه چهارم: تمام كارهايي كه جاهل مي‌تواند انجام دهد يا واجب نيست يا جايز نيست

 

89

-

شنبه

-

1390/12/20

اصول » امارات » حجیت مطلق مظنه » ادله قول به حجیت مطلق مظنه » دلیل چهارم: دلیل انسداد »  بررسی مقدمه چهارم: تمام کارهایی که جاهل می‌تواند انجام دهد یا واجب نیست یا جایز نیست

بررسي مقدمه چهارم: تمام كارهايي كه جاهل مي‌تواند انجام دهد يا واجب نيست يا جايز نيست

 

88

-

چهارشنبه

-

1390/12/17

اصول » امارات » حجیت مطلق مظنه » ادله قول به حجیت مطلق مظنه » دلیل چهارم: دلیل انسداد »  بررسی مقدمه چهارم: تمام کارهایی که جاهل می‌تواند انجام دهد یا واجب نیست یا جایز نیست

بررسي مقدمه چهارم: تمام كارهايي كه جاهل مي‌تواند انجام دهد يا واجب نيست يا جايز نيست

 

87

-

سه شنبه

-

1390/12/16

اصول » امارات » حجیت مطلق مظنه » ادله قول به حجیت مطلق مظنه » دلیل چهارم: دلیل انسداد »  بررسی مقدمه چهارم: تمام کارهایی که جاهل می‌تواند انجام دهد یا واجب نیست یا جایز نیست

بررسي مقدمه چهارم: تمام كارهايي كه جاهل مي‌تواند انجام دهد يا واجب نيست يا جايز نيست

 

86

-

شنبه

-

1390/12/15

اصول » امارات » حجیت مطلق مظنه » ادله قول به حجیت مطلق مظنه » دلیل چهارم: دلیل انسداد »  بررسی مقدمه سوم: جایز نیست به هیچ وجه متعرض امتثال تکالیف فعلی نشویم پس باید کاری انجام داد

بررسي مقدمه سوم: جايز نيست به هيچ وجه متعرض امتثال تكاليف فعلي نشويم پس بايد كاري انجام داد، بررسي مقدمه چهارم: تمام كارهايي كه جاهل مي‌تواند انجام دهد يا واجب نيست يا جايز نيست

 

85

-

يكشنبه

-

1390/12/14

اصول » امارات » حجیت مطلق مظنه » ادله قول به حجیت مطلق مظنه » دلیل چهارم: دلیل انسداد »  بررسی مقدمه سوم: جایز نیست به هیچ وجه متعرض امتثال تکالیف فعلی نشویم پس باید کاری انجام داد

بررسي مقدمه سوم: جايز نيست به هيچ وجه متعرض امتثال تكاليف فعلي نشويم پس بايد كاري انجام داد

 

84

-

چهارشنبه

-

1390/12/10

اصول » امارات » حجیت مطلق مظنه » ادله قول به حجیت مطلق مظنه » دلیل چهارم: دلیل انسداد »  بررسی مقدمه سوم: جایز نیست به هیچ وجه متعرض امتثال تکالیف فعلی نشویم پس باید کاری انجام داد

بررسي مقدمه سوم: جايز نيست به هيچ وجه متعرض امتثال تكاليف فعلي نشويم پس بايد كاري انجام داد

 

83

-

سه شنبه

-

1390/12/09

اصول » امارات » حجیت مطلق مظنه » ادله قول به حجیت مطلق مظنه » دلیل چهارم: دلیل انسداد »  بررسی مقدمه سوم: جایز نیست به هیچ وجه متعرض امتثال تکالیف فعلی نشویم پس باید کاری انجام داد

بررسي مقدمه سوم: جايز نيست به هيچ وجه متعرض امتثال تكاليف فعلي نشويم پس بايد كاري انجام داد

 

82

-

دوشنبه

-

1390/12/08

اصول » امارات » حجیت مطلق مظنه » ادله قول به حجیت مطلق مظنه » دلیل چهارم: دلیل انسداد »  بررسی مقدمه سوم: جایز نیست به هیچ وجه متعرض امتثال تکالیف فعلی نشویم پس باید کاری انجام داد

بررسي مقدمه سوم: جايز نيست به هيچ وجه متعرض امتثال تكاليف فعلي نشويم پس بايد كاري انجام داد

 

81

-

يكشنبه

-

1390/12/07

اصول » امارات » حجیت مطلق مظنه » ادله قول به حجیت مطلق مظنه » دلیل چهارم: دلیل انسداد »  بررسی مقدمه سوم: جایز نیست به هیچ وجه متعرض امتثال تکالیف فعلی نشویم پس باید کاری انجام داد

بررسي مقدمه سوم: جايز نيست به هيچ وجه متعرض امتثال تكاليف فعلي نشويم پس بايد كاري انجام داد

 

80

-

شنبه

-

1390/12/06

اصول » امارات » حجیت مطلق مظنه » ادله قول به حجیت مطلق مظنه » دلیل چهارم: دلیل انسداد »  بررسی مقدمه دوم: بسته بودن راه علم و علمی برای به دست آوردن تکالیف فعلی

بررسي مقدمه دوم: بسته بودن راه علم و علمي براي به دست آوردن تكاليف فعلي

 

79

-

چهارشنبه

-

1390/12/03

اصول » امارات » حجیت مطلق مظنه » ادله قول به حجیت مطلق مظنه » دلیل چهارم: دلیل انسداد »  بررسی مقدمه اول: وجود علم اجمالی به وجود تکالیف فعلی در مجموع مظنونات و مشکوکات و موهومات

بررسي مقدمه اول: وجود علم اجمالي به وجود تكاليف فعلي در مجموع مظنونات و مشكوكات و موهومات، بررسي مقدمه دوم: بسته بودن راه علم و علمي براي به دست آوردن تكاليف فعلي

 

78

-

سه شنبه

-

1390/12/02

اصول » امارات » حجیت مطلق مظنه » ادله قول به حجیت مطلق مظنه » دلیل چهارم: دلیل انسداد » مقدمات دليل انسداد »  در کلام مرحوم آقا ضیاء

مقدمات دليل انسداد در كلام مرحوم آقا ضياء، اشكال مرحوم شهيد صدر به تعداد مقدمات گفته شده

 

77

-

دوشنبه

-

1390/12/01

اصول » امارات » حجیت مطلق مظنه » ادله قول به حجیت مطلق مظنه » دلیل چهارم: دلیل انسداد » مقدمات دليل انسداد »  در کلام مرحوم آقا ضیاء

مقدمات دليل انسداد در كلام مرحوم آقا ضياء

 

76

-

يكشنبه

-

1390/11/30

اصول » امارات » حجیت مطلق مظنه » ادله قول به حجیت مطلق مظنه » دلیل چهارم: دلیل انسداد » مقدمات دلیل انسداد »  در کلام مرحوم شیخ انصاری

مقدمات دليل انسداد در كلام مرحوم شيخ انصاري و در كلام مرحوم آخوند

 

75

-

شنبه

-

1390/11/29

اصول » امارات » حجیت مطلق مظنه » ادله قول به حجیت مطلق مظنه »  دلیل دوم: در موارد ظن به حکم الزامی، اخذ طرف موهوم موجب ترجیح مرجوح بر راجح است

دليل دوم: در موارد ظن به حكم الزامي، اخذ طرف موهوم موجب ترجيح مرجوح بر راجح است، دليل سوم: وجود علم اجمالي به وجود احكام الزامي در بين شبهات و حرجي بودن احتياط در همه آن‌ها پس بايد به مظنه عمل كرد، دليل چهارم: دليل انسداد، مقدمات دليل انسداد در كلام مرحوم شيخ انصاري

 

74

-

چهارشنبه

-

1390/11/26

اصول » امارات » حجيت مطلق مظنه » ادله قول به حجیت مطلق مظنه »  دلیل اول: ظن به حکم الزامی موجب ظن به ضرر در هنگام مخالفت می‌شود و دفع ضرر محتمل لازم است

دليل اول: ظن به حكم الزامي موجب ظن به ضرر در هنگام مخالفت مي‌شود و دفع ضرر محتمل لازم است، دليل دوم: در موارد ظن به حكم الزامي، اخذ طرف موهوم موجب ترجيح مرجوح بر راجح است.

 

73

-

سه شنبه

-

1390/11/25

اصول » امارات » حجيت مطلق مظنه » ادله قول به حجیت مطلق مظنه »  دلیل اول: ظن به حکم الزامی موجب ظن به ضرر در هنگام مخالفت می‌شود و دفع ضرر محتمل لازم است

دليل اول: ظن به حكم الزامي موجب ظن به ضرر در هنگام مخالفت مي‌شود و دفع ضرر محتمل لازم است

 

72

-

دوشنبه

-

1390/11/24

اصول » امارات » حجيت مطلق مظنه » ادله قول به حجیت مطلق مظنه »  دلیل اول: ظن به حکم الزامی موجب ظن به ضرر در هنگام مخالفت می‌شود و دفع ضرر محتمل لازم است

دليل اول: ظن به حكم الزامي موجب ظن به ضرر در هنگام مخالفت مي‌شود و دفع ضرر محتمل لازم است

 

71

-

يكشنبه

-

1390/11/23

اصول » امارات » حجيت مطلق مظنه » ادله قول به حجیت مطلق مظنه »  دلیل اول: ظن به حکم الزامی موجب ظن به ضرر در هنگام مخالفت می‌شود و دفع ضرر محتمل لازم است

دليل اول: ظن به حكم الزامي موجب ظن به ضرر در هنگام مخالفت مي‌شود و دفع ضرر محتمل لازم است

 

70

-

چهارشنبه

-

1390/11/19

اصول » امارات » حجيت مطلق مظنه » ادله قول به حجیت مطلق مظنه »  دلیل اول: ظن به حکم الزامی موجب ظن به ضرر در هنگام مخالفت می‌شود و دفع ضرر محتمل لازم است

دليل اول: ظن به حكم الزامي موجب ظن به ضرر در هنگام مخالفت مي‌شود و دفع ضرر محتمل لازم است

 

69

-

سه شنبه

-

1390/11/18

اصول » امارات » حجیت خبر واحد » بحث دوم: شرائط حجیت خبر واحد »  شرط چهاردهم: آیا شرط است که خبر، محرَزُ الحس باشد یا محتمل الحس بودن هم کافی است؟

شرط چهاردهم: آيا شرط است كه خبر، محرَزُ الحس باشد يا محتمل الحس بودن هم كافي است؟، شرط پانزدهم: آيا شرط است كه خبر، مخالف كتاب و سنّت قطعيه نباشد؟

 

68

-

دوشنبه

-

1390/11/17

اصول » امارات » حجیت خبر واحد » بحث دوم: شرائط حجیت خبر واحد » شرط سیزدهم: آیا در حجیت خبر ثقه شرط است که مخبربه امر حسی یا قریب به حس باشد؟ آیا شرط است که این امر حسی را از طریق حس به دست آورده باشد؟ » دلیل قول به اشتراط » قصور ادله دال بر حجیت خبر ثقه نسبت به مواردی که مخبربه حدسی است » سنت » روایت دوم: روایت 9 از باب 11 از ابواب صفات قاضی »  بررسی دلالی

روايت دوم: روايت 9 از باب 11 از ابواب صفات قاضي، بررسي دلالي

 

67

-

يكشنبه

-

1390/11/16

اصول » امارات » حجیت خبر واحد » بحث دوم: شرائط حجیت خبر واحد » شرط سیزدهم: آیا در حجیت خبر ثقه شرط است که مخبربه امر حسی یا قریب به حس باشد؟ آیا شرط است که این امر حسی را از طریق حس به دست آورده باشد؟ » دلیل قول به اشتراط » قصور ادله دال بر حجیت خبر ثقه نسبت به مواردی که مخبربه حدسی است » سنت » روایت دوم: روایت 9 از باب 11 از ابواب صفات قاضی »  بررسی دلالی

روايت دوم: روايت 9 از باب 11 از ابواب صفات قاضي، بررسي دلالي

 

66

-

شنبه

-

1390/11/15

اصول » امارات » حجیت خبر واحد » بحث دوم: شرائط حجیت خبر واحد » شرط سیزدهم: آیا در حجیت خبر ثقه شرط است که مخبربه امر حسی یا قریب به حس باشد؟ آیا شرط است که این امر حسی را از طریق حس به دست آورده باشد؟ » دلیل قول به اشتراط » قصور ادله دال بر حجیت خبر ثقه نسبت به مواردی که مخبربه حدسی است » سنت » روایت دوم: روایت 9 از باب 11 از ابواب صفات قاضی »  بررسی سندی

روايت دوم: روايت 9 از باب 11 از ابواب صفات قاضي، بررسي سندي

 

65

-

سه شنبه

-

1390/11/11

اصول » امارات » حجیت خبر واحد » بحث دوم: شرائط حجیت خبر واحد » شرط سیزدهم: آیا در حجیت خبر ثقه شرط است که مخبربه امر حسی یا قریب به حس باشد؟ آیا شرط است که این امر حسی را از طریق حس به دست آورده باشد؟ » دلیل قول به اشتراط » قصور ادله دال بر حجیت خبر ثقه نسبت به مواردی که مخبربه حدسی است » سنت » روایت دوم: روایت 9 از باب 11 از ابواب صفات قاضی »  بررسی سندی

روايت دوم: روايت 9 از باب 11 از ابواب صفات قاضي، بررسي سندي

 

64

-

دوشنبه

-

1390/11/10

اصول » امارات » حجیت خبر واحد » بحث دوم: شرائط حجیت خبر واحد » شرط سیزدهم: آیا در حجیت خبر ثقه شرط است که مخبربه امر حسی یا قریب به حس باشد؟ آیا شرط است که این امر حسی را از طریق حس به دست آورده باشد؟ » دلیل قول به اشتراط » قصور ادله دال بر حجیت خبر ثقه نسبت به مواردی که مخبربه حدسی است » سنت » روایت دوم: روایت 9 از باب 11 از ابواب صفات قاضی »  بررسی سندی

روايت دوم: روايت 9 از باب 11 از ابواب صفات قاضي، بررسي سندي

 

63

-

دوشنبه

-

1390/11/09

اصول » امارات » حجیت خبر واحد » بحث دوم: شرائط حجیت خبر واحد » شرط سیزدهم: آیا در حجیت خبر ثقه شرط است که مخبربه امر حسی یا قریب به حس باشد؟ آیا شرط است که این امر حسی را از طریق حس به دست آورده باشد؟ » دلیل قول به اشتراط » قصور ادله دال بر حجیت خبر ثقه نسبت به مواردی که مخبربه حدسی است » سنت » روایت دوم: روایت 9 از باب 11 از ابواب صفات قاضی »  بررسی سندی

روايت دوم: روايت 9 از باب 11 از ابواب صفات قاضي، بررسي سندي

 

62

-

شنبه

-

1390/11/08

اصول » امارات » حجیت خبر واحد » بحث دوم: شرائط حجیت خبر واحد » شرط سیزدهم: آیا در حجیت خبر ثقه شرط است که مخبربه امر حسی یا قریب به حس باشد؟ آیا شرط است که این امر حسی را از طریق حس به دست آورده باشد؟ » دلیل قول به اشتراط » قصور ادله دال بر حجیت خبر ثقه نسبت به مواردی که مخبربه حدسی است » سنت »  روایت اول: روایت 4 از باب 11 از ابواب صفات قاضی

سنت: روايت اول: روايت 4 از باب 11 از ابواب صفات قاضي

 

61

-

چهارشنبه

-

1390/10/21

اصول » امارات » حجیت خبر واحد » بحث دوم: شرائط حجیت خبر واحد » شرط سیزدهم: آیا در حجیت خبر ثقه شرط است که مخبربه امر حسی یا قریب به حس باشد؟ آیا شرط است که این امر حسی را از طریق حس به دست آورده باشد؟ » دليل قول به اشتراط » قصور ادله دال بر حجيت خبر ثقه نسبت به مواردي كه مخبربه حدسي است »  سیره عقلاء

شرط سيزدهم، دليل قول به اشتراط: قصور ادله دال بر حجيت خبر ثقه نسبت به مواردي كه مخبربه حدسي است، سيره عقلاء، سيره متشرعه، كتاب مانند آيه نبأ، سنت: روايت اول: روايت 4 از باب 11 از ابواب صفات قاضي

 

60

-

سه شنبه

-

1390/10/20

اصول » امارات » حجیت خبر واحد » بحث دوم: شرائط حجیت خبر واحد » شرط دوازدهم: آیا در حجیت خبر ثقه شرط است که آن خبر موجب وثوق به صدور خبر بشود؟ » دلیل قول به عدم اشتراط اطمینان شخصی » وجود قرائن بر این که اخبار موجود موجب اطمینان شخصی اصحاب به صدور خبر نمی‌شده است »  قرینه ششم، هفتم و هشتم:

قرينه ششم، هفتم و هشتم

 

59

-

يكشنبه

-

1390/10/18

اصول » امارات » حجیت خبر واحد » بحث دوم: شرائط حجیت خبر واحد » شرط دوازدهم: آیا در حجیت خبر ثقه شرط است که آن خبر موجب وثوق به صدور خبر بشود؟ »  جایگاه این بحث

جايگاه اين بحث، دليل قول به عدم اشتراط اطمينان شخصي، دليل: وجود قرائن بر اين كه اخبار موجود موجب اطمينان شخصي اصحاب به صدور خبر نمي‌شده است، قرينه اول تا پنجم

 

58

-

شنبه

-

1390/10/17

اصول » امارات » حجیت خبر واحد » بحث دوم: شرائط حجیت خبر واحد » شرط یازدهم: آیا در مخبِر اصل وثاقت کافی است یا مرتبه عالیه از وثاقت شرط است؟ » ادله قول به عدم اشتراط »  دلیل اول: در آیات دال بر حجیت خبر ثقه، مرتبه عالیه وثاقت شرط نشده است

ادله قول به عدم اشتراط، دليل اول، دليل دوم، دليل سوم، دليل چهارم، دليل پنجم

 

اوقات شرعي

آمار سايت
بازديد آنلاین: 16
بازديد روز: 432
بازديد دیروز: 970
كاربران ثبت شده امروز: 0
كل كاربران: 0
بازديد ماه جاری: 28886
كل بازديد كنندگان: 732498